Tym razem w ramach cyklu bez prądu przychodzę z nietypową propozycją jaką jest gra zręcznościowa Król Ozo. Gra ta na półki w polskich sklepach trafiła dzięki wydawnictwu Lacerta. Jeśli w trakcie spotkania ze znajomymi chcielibyście rozruszać towarzystwo z pewnością przy jej pomocy się to uda. Wyobraźcie sobie Panów, którzy wcielą się w wojowników i będą rywalizować ze sobą o to, kto z nich ma dłuższy… sznur.
Wiek: od 6 lat
Ilość graczy: 2-5
Czas rozgrywki: ok. 15 minut
Zawartość opakowania
Grę otrzymujemy zapakowaną w kolorowe kartonowe pudełko, które otwiera się od góry. W środku znajdziemy torebkę w której ukryte zostały sznurki o różnych kolorach i długości oraz instrukcję gry.
Torbę możemy rozłożyć i wykorzystać ją jako matę do gry. W zestawie znajduje się 14 różnych sznurków, każdy z nich ma inną długość i zakończony jest z jednej strony przezroczystym kryształem, a z drugiej kolorowymi koralikami.
Przygotowanie rozgrywki
Przygotowanie go gry bardzo proste i nie wymaga żadnych działań. Rozkładamy na stolę matę na której będziemy grać. Zgodnie z instrukcją najmłodszy gracz łapie wszystkie sznurki w jedną rękę i mówiąc jeden z dostępnych kolorów puszcza je tak, aby podczas upadku się wymieszały.
Przebieg rozgrywki
Wszyscy gracze łapią za przezroczyste kryształki i wyciągają wybrany sznurek. Jeśli trafili na wypowiedziany kolor mogą go zatrzymać. Jeśli nikt nie trafił na dobry kolor, wszyscy porównują swoje sznurki, a osoba która wyciągnęła najdłuższy może go zatrzymać. Jeśli posiadaliśmy już wcześniej inny sznurek łączymy je w całość. Tą metodą rozgrywka trwa do momentu, aż z maty zniknął wszystkie sznurki.
Warianty gry
Opisany przeze mnie wariant gry to Kolor. Mamy jednak jeszcze 3 inne możliwości.
Antykolor – W której przykładowo na hasło „anty niebieski”, wojownicy muszą złapać inne kolory niż niebieski. Jeśli nikt nie złapał niebieskiego to wszyscy porównują długość sznurków, a osoba która wyciągnęła najdłuższy może go sobie zostawić. Pozostałe wracają na matę.
Najdłuższy – to wariant, w którym wojownicy starają się wyciągnąć najdłuższy sznurek. Osoba, której się to uda może go sobie zostawić.
Mix – W tym przypadku zamiennie możemy korzystać z poleceń: kolor, antykolor i najdłuższy. Rundę wygrywa zawodnik, który wyciągnął odpowiedni sznurek zgodnie z danym wariantem.
Wrażenia z gry
Partia nie trwa zbyt długo ponieważ nawet przy największym kombinacjach nie trwa dłużej niż 15 minut. Ma jednak jeden wielki plus, potrafi niesamowicie rozbudzić całe towarzystwo. O ile granie w nią bez przerwy może się szybko dorosłym znudzić to bardzo fajnie sprawdzi się jako odpoczynek i przyśpieszenie reakcji pomiędzy innymi grami planszowymi. W przypadku dzieci jednak gra ta potrafi być wałkowana bez przerwy.
Podsumowanie
Jeśli szukacie prostej i nie wymagającej dużego skupienia gry to Król Ozo z pewnością nie raz pomoże Wam rozruszać gości podczas imprezy. Sprawdzi się też idealnie do zabawy dzieci jako typowa gra zręcznościowa. Nie wymaga specjalnych przygotowań ani wczytywania się w długie instrukcje. Po rozeznaniu w Internecie na temat tej gry jest jeszcze jedna sprawa: w Króla Ozo się gra, a nie zastanawia nad tekstami na pudełku.
Jeśli jesteście zainteresowani zakupem gry Król Ozo zapraszam was do sklepu: planszoweczka.pl.