apple.com

Mówi się, że nic samo się nie dzieje. Zawsze coś, albo ktoś ma wpływ na pewne zdarzenie. Takie samo podejście mają producenci do urządzeń mobilnych, gdzie większość awarii wynika raczej z winy użytkownika. Zdarzają się jednak wyjątki, które występują nawet po zakończeniu okresu gwarancji. Co wtedy? Apple ma na to rozwiązanie i oferuje swoim klientom wsparcie.

 

Programy naprawcze Apple

Producent z Cupertino od początku produkcji swoich urządzeń zawsze miewał z nimi problemy natury techniczno-serwisowej. Niestety tego typu usterki, uszkodzenia najczęściej występują już po sprzedaży. Apple analizując sytuacje bardzo często oferuje swoim klientom programy naprawcze umożliwiające usunięcie fabrycznych uszkodzeń. Tego typu zgłoszenia najczęściej występują już po okresie gwarancji, dzięki czemu klient może swobodnie skorzystać z takiej obsługi nawet po wygaśnięciu podstawowego wsparcia gwarancyjnego. Warto wspomnieć, że nie każdy telefon kwalifikuje się do napraw w ramach programu naprawczego. Producent, ogłaszając bezpłatną wsparcie często podaje datę produkcji danych urządzeń.

Pęknięte wyświetlacze w Apple Watch Sires 2 i Siries 3 / fot.apple.com

Co ciekawe i najważniejsze w takich przypadkach Apple dokonuje napraw mechanicznych, wykraczających poza standardowe formy napraw. Jak wszyscy zapewne wiemy Apple nie wykonuje w serwisie producenta niektórych form napraw. Mowa np. o wymianie płyty głównej. W przypadku programów naprawczych podejście producenta do tych spraw diametralnie ulega zmianie. Apple jest w stanie wymienić każdy element w ramach programu naprawczego. Zupełnie inaczej jest w przypadku obsługi serwisowej w ramach rocznego wsparcia gwarancyjnego. W takich sytuacjach klient nie uzyska naprawy/wymiany płyty głównej lub modułu indukcyjnego.

Apple potrafi naprawiać telefony mechanicznie

Potwierdzenia na możliwości producenta z Cupertino nie trzeba daleko szukać. W zależności od modelu, od kraju mieliśmy przykłady przeróżnych napraw mechanicznych. Niestety nie wszyscy klienci zdają sobie sprawę, że są możliwości skorzystania ze wsparcia programów naprawczych (co ciekawe bezpłatnych).

W przypadku awarii urządzeń klienci szukają wsparcia w serwisach rynkowych, które chętnie naprawią sprzęt odpłatnie. Nietrudno również znaleźć tego typu serwisy. Wystarczy, że skorzystamy z przeglądarki Google wpisując odpowiednią frazę. Przykładem takiej frazy może być naprawa Apple Wrocław lub naprawa iPhone Wrocław. Przeglądarka jest inteligentniejszym narzędziem, ponieważ nie musimy dodawać do frazy wybranego miasta. Przy „śledzeniu lokalizacji” Google sam nam wskaże odpowiednie serwisy z okolicy.