Właściciele serwisów firmowych często zastanawiają się, dlaczego mimo bardzo dobrej i czytelnej strony internetowej liczba jego odwiedzin jest niska. Odpowiedź jest prosta – w wyszukiwarce Google serwis zajmuje niską pozycję, a większość potencjalnych klientów poszukujących informacji klika tylko jeden z kilku najwyżej wyświetlonych linków do strony www. Pozycja witryny na liście wyszukiwania zależy nie tyle od treści strony, co od pojawienia się w wynikach wyszukiwania na wysokim miejscu pod wpływem pozycjonowania strony. Co to takiego jest pozycjonowanie strony?

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization) to proces lub zespól procesów, pod wpływem których pozycjonowana strona internetowa osiąga wysokie miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga optymalizacji zawartości strony poprzez odpowiednie zredagowanie znajdujących się na niej tekstu i innych elementów a także zmiany w kodzie strony, a także wykorzystanie backlinków, czyli tak zwany link building. Najkorzystniejszy wpływ mają najbardziej wartościowe linki, prowadzące do twojej strony. Pozycjonowanie stron umożliwia znaczne zwiększenie liczby odwiedzających ją osób.

Pozycjonowanie stron www – jak sprawdzić statystyki witryny?

Jak sprawdzać statystyki strony? Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, aby było skuteczne, musi trwać przez długi czas. Konieczna jest wówczas analiza statystyk strony, pozwalająca na szybkie reagowanie na zauważone zmiany. Odpowiednim do tego narzędziem jest Google Analytics, pozwalający na stwierdzenie, ile osób przebywa na naszej stronie internetowej, jakie treści cieszą się największą popularnością, a które podstrony są rzadko odwiedzane, a także analizę wielu innych statystyk. Dzięki temu można wyeliminować słabe strony witryny i wzmocnić słabe, usuwając błędy. Dzięki temu można wypromować stronę internetową na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania google.

Pozycjonowanie strony a sesje Google Analytics

Sesja w Google Analytics to określone czynności, wykonywane przez odwiedzającego stronę internetową, w określonej jednostce czasu. Czynności te to na przykład obejrzenie filmu, zakup produktu czy rejestracja na stronie. Sesja trwa 30 minut i po tym czasie jest zamykana, jeżeli użytkownik nie podejmie po tym czasie żadnych czynności na stronie internetowej. Z analizy sesji można dowiedzieć się, ile czasu i na jakich podstronach spędził odwiedzający, jakie treści przyciągnęły jego uwagę, a które pominął, ilu nowych klientów przyciągnęło pozycjonowanie strony internetowej. To oczywiście tylko kilka przykładowych statystyk, do których będziemy mieli dostęp, analizując sesje Google Analytics.