firma informatyczna

Kryzys wywołany koronawirusem spowodował szereg zmian związanych z zarządzaniem firmą. Wiele przedsiębiorstw przeniosło swoją działalność do sieci, a pracownikom zlecono zdalne wykonywanie obowiązków. Przez Internet odbywają się teraz spotkania biznesowe, narady, a nawet zawierane są w ten sposób różne kontrakty. Nastały więc czasy, w których sprawnie rozwinięty segment informatyczny firmy staje się nie tyle atutem, ile koniecznością. Nie każde przedsiębiorstwo jest jednak przygotowane na natychmiastową zmianę modelu działalności. Wiąże się to z pewnymi wydatkami, a przede wszystkim z wdrożeniem określonych rozwiązań. Doskonałe wyjście z tej sytuacji może stanowić outsourcing IT. Sprawdź jakie korzyści w czasie panującej pandemii przyniesie ci zlecenie części zadań zewnętrznym podmiotom.

1. Redukcja kosztów

O zaletach outsourcingu związanych z oszczędzaniem pisano jeszcze przed pojawieniem się koronawirusa. W obecnej sytuacji stało się to jednak szczególnie ważne. Część firm zanotowała znaczny spadek przychodów, dlatego zatrudnienie kolejnych pracowników obsługujących dział IT w wielu przypadkach stanowi wręcz nierealną perspektywę. Wysoka pensja, koszty zatrudnienia i rekrutacji, kupno specjalistycznego sprzętu to wydatki, na jakie nie mogą pozwolić sobie firmy walczące o utrzymanie się na rynku. Jeśli skorzystasz z usług outsourcingowych, nie będziesz musiał inwestować w tworzenie nowych etatów. Sam zdecydujesz jaką kwotę chcesz przeznaczyć. Dostępne są usługi abonamentowe, przedpłacone lub doraźne. Wystarczy, że wybierzesz, którąś z nich, a natychmiast uzyskasz pomoc specjalisty.

2. Wsparcie i doświadczenie

Profesjonalna firma informatyczna zatrudnia specjalistów z kilkunastu dziedzin IT, którzy współpracowali już z wieloma przedsiębiorstwami. Są to więc osoby z bogatą wiedzą i doświadczeniem. Ponadto mają dostęp do najnowocześniejszych sprzętów i technologii, dzięki czemu nie będziesz musiał inwestować w dodatkowe urządzenia czy oprogramowanie. Doświadczeni specjaliści usprawnią funkcjonowanie twojej firmy, co w konsekwencji może doprowadzić do zwiększenia zysków.

3. Wdrażanie optymalnych rozwiązań

Jeżeli nie wiesz, w jaki sposób umożliwić swoim pracownikom zdalne wykonywanie obowiązków, specjaliści z firmy outsourcingowej  ci w tym pomogą. Dzięki temu nie będziesz tracić czasu na zagadnienia techniczne i skoncentrujesz się na budowaniu pozycji rynkowej twojego przedsiębiorstwa. Zewnętrzna firma może także sprawdzić efektywność segmentu IT twoim biurze. Wystarczy, że zamówisz audyt systemów informatycznych, a otrzymasz dokumentację zawierającą wyniki audytu wraz z sugestiami dotyczącymi wprowadzenia ewentualnych zmian. Usługa będzie zatem w pełni dostosowana do potrzeb twojego przedsiębiorstwa.

4. Zwiększenie bezpieczeństwa

Kompleksowa obsługa informatyczna firm, opiera się także na zwiększaniu bezpieczeństwa sieci i urządzeń. To szczególnie ważne w czasach pandemii. Osoby zdalnie wykonujące obowiązki pracują w domu, a tam ryzyko wycieku danych jest większe. Specjaliści ds. IT zabezpieczą sieć i łącze, poinstruują pracowników, na czym polega stosowanie mocnych haseł, a także zainstalują skuteczne oprogramowanie ochronne. Dzięki temu nie będziesz musiał się martwić o bezpieczeństwo wrażliwych danych i dokumentów o znaczeniu strategicznym.

5. Zastępstwo

Twój pracownik zachorował? A może jest na kilkutygodniowej kwarantannie? Nie musi to oznaczać przymusowego przestoju w twoim przedsiębiorstwie, który pociągnie za sobą duże straty finansowe. Firma outsourcingowa zapewni ci pomoc specjalisty i to w trybie natychmiastowym. Wystarczy tylko, że wybierzesz dogodną dla siebie formę współpracy.

Outsourcing IT to idealne rozwiązanie w czasach pandemii. Mogą korzystać z niego zarówno duże, jak i niewielkie przedsiębiorstwa. Zatrudnienie zewnętrznej firmy informatycznej zapewni ci oszczędności, zwiększenie bezpieczeństwa i optymalizację rozwiązań wdrażanych w czasie kryzysu, a to szczególnie ważne atuty w czasach, gdy wszyscy walczą o przetrwanie na rynku.