Reklamacje i serwis to często przykre doświadczenia dla klientów. Wielokrotne naprawy potęgują niezadowolenie, albo nie rozwiązują należycie reklamacji. Wiko ma interesujące rozwiązanie dla swoich klientów. Jesteście ciekawi jakie?
Firma Wiko od czasu wejścia na polski rynek bardzo się rozwinęła i widać, że ma ochotę na znacznie więcej. Kilka dni temu mieliśmy okazje być na oficjalnej polskiej premierze smartfona Wiko Ufeel Prime, a już dziś pozwoliłem sobie Wam przybliżyć dlaczego warto wybrać produkty prosto z Francji.
Serwis po francusku
Na rynku smartfonów coraz częściej pojawiają się telefony w wersji unibody (czyli jednobryłowa konstrukcja) z niewymienną baterią co znacznie utrudnia nam samodzielną wymianę akumulatora po okresie gwarancji. Wielu producentów zdaje sobie sprawę, że zabudowana bateria to również kryterium wyboru smartfona przy zakupie. Niestety akcesoria (w tym bateria) dołączone do telefonu są przez nas eksploatowane co powoduje, że mogą się szybko zużyć. Firma Wiko w swoich topowych i popularnych smartfonach podeszła do tematu nieco inaczej. Jak poinformował nas Tomasz Boncol, dyrektor sprzedaży w polskim oddziale Wiko – akumulatory w modelach unibody otrzymują 24 miesiące gwarancji w serwisie producenta. Pamiętajmy, że to dotyczy telefonów z wbudowaną baterią takich jak Wiko Fever, Ufeel Prime i wiele innych. Dokładne informacje odnośnie warunków gwarancji znajdziecie w dołączonej do swojego smartfona karcie gwarancyjnej.
Z pewnością ten miły dodatek od francuskiego koncernu, nie jest często spotykany na dzisiejszym rynku urządzeń mobilnych. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na karty gwarancyjne innych producentów (np. Samsung Galaxy S6), którzy nie zawsze zapewniają 2 letnią ochronę na akcesoria w swoich smartfonach, a szkoda. Pamiętajmy, że nie wszystkie dokumenty gwarancyjne wyglądają tak samo. Ich zapisy zależą nie tylko od przepisów prawa (577 § 1 i 577), ale również od rodzaju smartfona i oczywiście dobrej woli producenta.
Wiko i naprawy smartfonów
Drugim zaskakującym dodatkiem, a co za tym idzie atutem, który może przemawiać do zakupu smartfonów Wiko jest sposób napraw urządzeń. W tym przypadku gwarant powierzył to dość znanej na rynku firmie CDTI (dawny Regenersis). Urządzenia, które trafią do punktu serwisowego są dokładnie diagnozowane pod kątem usterki. W momencie potwierdzenia wady własnej smartfon jest wymieniany na cały zestaw sprzedażowy. Takie podejście cieszy oko każdego klienta, który z pewnością będzie zadowolony, że jego reklamacja została zakończona tak, a nie inaczej np. poprzez naprawę mechaniczną, która nie usunęła zgłaszanej usterki.

Procedura serwisowa Wiko jest niecodzienna. Nie wielu producentów decyduje się na takie rozwiązanie, które przede wszystkim jest bardzo kosztowne. Podobne procedury ma firma Apple, jednak tam klient otrzymuje odnawiane urządzenie, a nie nowy zestaw jak w przypadku Wiko. Rozwiązanie francuskiego gracza po raz kolejny pokazuje nam, że warto zastanowić się nad wyborem telefonu z bardzo korzystnymi warunkami gwarancyjnymi dla siebie. Pamiętajmy również, że opisywana wyżej procedura jest aktualna, ale może ulec zmianie w każdym momencie i nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ forma napraw mechanicznych jest tańszym zakończeniem reklamacji klienta.
Źródło: Wiko, opracowanie własne
Artykuł już bardzo nie aktualny. Oddałem tel. na reklamacje bo mikrofon szwankował i odpadł przycisk włączania telefonu, serwis stwierdził, że to usterka mechaniczna i odmówił naprawy gwarancyjnej, wystawił kosztorys naprawy na 342 zł. na wymianę całego panelu dotykowego. Na sugestie żeby naprawili tylko mikrofon, stwierdzili, że nie robią napraw częściowych. To niedorzeczne. Telefon może i dobry ale procedury serwisowe raczej chore. Wszystko pięknie ale tylko w teorii. Miałem w swoim życiu kilka smartfonów, były problemy i z mikrofonem i z głośnikiem nawet z przyciskami i żaden serwis nie odmówił naprawy gwarancyjnej z tego powodu. To po co gwarancja skoro każde uszkodzenie można zakwalifikować jako mechaniczne. Naciskając przycisk taki czy inny, zawsze będzie to uszkodzenie mechaniczne.
Opisywana wyżej procedura mogła ulec zmianie w każdym momencie i nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ forma napraw mechanicznych jest tańszym zakończeniem reklamacji klienta. Żaden serwis producenta nie dokona naprawy gwarancyjnej kiedy telefon ma uszkodzenie mechaniczne np. Wyświetlacza. Podczas demontażu takiego panelu może dojść do uszkodzenia innych części.
Ponadto wskazujesz uszkodzenie mechaniczne, a nie naprawę w ramach gwarancji. To dwie osobne sprawy.