News Serwis

Jakie są różnice w naprawach sprzętu Apple między serwisem producenta a punktem pogwarancyjnym?

Wybierając serwis naprawczy często kierujemy się różnymi argumentami. Niestety każdy z serwisów sprzętu Apple dostępnych na rynku ma swoje plusy i minusy. Te gwarancyjne nie za bardzo mogą wykonywać naprawy, które dla serwisów pogwarancyjną nie stanowią żadnego problemu. Z kolei serwis pogwarancyjny nie ma możliwości, które oferuje sam producent (np. wymiana całego urządzenia). Warto wiedzieć o takich działania, bo niepotrzebne wizyty to zbędne koszty.

Nie bez powodu poruszam ten temat. Niewielu użytkowników zdaje sobie sprawę, że różnice w naprawach między serwisem producenta a serwisem dostępnym na rynku (pogwarancyjnym) są naprawdę duże. Wszystko dlatego, że iPhone lub iPad to sprzęty, w których zbyt duża ilość napraw mechanicznych według Apple jest zbędna. Jak duża i jakie dokładnie naprawy mogą wykonać dwa oddzielne serwisy? Odpowiedź znajdziecie w dalszej części artykułu.

Gwarancyjny serwis Apple – rodzaje napraw

Firma wykonująca działania z ramienia producenta musi działać według reguł, jakie proponuje producent. Już takie działanie bardzo ogranicza możliwości serwisowe punktów napraw, ponieważ niektórzy producenci nie chcą za bardzo ingerować we wnętrza swoich urządzeń.

Właśnie taką politykę przyjęła firma Apple, która dla przykładu w urządzenia iPad dotyczy głównie wymiany urządzenia na nowe w ramach gwarancji. Czasami oprócz wymiany wystarczy aktualizacja oprogramowania lub przywrócenie ustawień (reset fabryczny). W przypadku telefonów iPhone ilość napraw również nie jest duża. Mówimy tutaj głównie o wymianie baterii, wyświetlacza, aktualizacja oprogramowania ewentualnie wymiana kamery. Oczywiście Apple jest w stanie dokładniej i bardziej szczegółowo naprawiać swoje urządzenia (pokazują to programy naprawcze), ale na chwilę obecną polityka producent mocno ogranicza działania gwarancyjnych serwisów Apple.

Pogwarancyjny serwis Apple – rodzaje napraw

Zupełnie inaczej wygląda sprawa w przypadku serwisów, które nie bazują na umowie z firmą Apple. Rynkowe serwisy pogwarancyjne, oprócz wymiany tych samych zespołów co producent, mogą dokonać bardziej szczegółowych napraw. Mówimy tutaj o usługach takich jak wymiana szybki, wymiana szkiełka aparatu, wymiana pokrywy baterii oraz wielu innych. Serwis iPhone Warszawa może nawet podjąć się oczyszczenia urządzenia, po ewentualnym zalaniu sprzętu.

Głośnik do rozmów iPhone 7

Jak to możliwe? Klienci korzystający z produktów Apple oczekują więcej w zakresie usług pogwarancyjnych w szczególności, kiedy telefonu nie można już naprawić w ramach gwarancji lub uszkodzenie powstało z winy użytkownika. W takich sytuacjach najczęściej naprawa w serwisie producenta po prostu nie ma sensu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *