News

Jakie korzyści może przynieść wdrożenie e-sklepu oraz systemu ERP od Comarch?

Z roku na rok przybywa coraz więcej nowych sklepów internetowych. Konkurencja jest na tyle duża, że przetrwać mogą tylko najlepsi. Dlatego też, aby prowadzić taki rodzaj biznesu trzeba dbać o każdy szczegół i bez przerwy poszukiwać nowych i lepszych rozwiązań, które sprawią, że firma będzie mogła się rozwijać. Podstawą tego mogą być wygodne rozwiązania technologiczne, które nie tylko ułatwiają codzienność pracownikom, ale i pozytywnie wpływają na zadowolenie klientów.

Korzyści na przykładzie Kentex – największej hurtowni bielizny w Polsce

Firma w swojej ofercie posiada ponad 90 tysięcy produktów w pełnej gamie kolorów, rozmiarów oraz wzorów. To sprawiało trudność w prowadzeniu działalności i utrudniało sprawne obsługiwanie klientów z różnych miast w Polsce. Na początku firma prezentowała produkty wyłącznie za pośrednictwem przedstawicieli handlowych, co nie pozwalało na dotarcie do nich z pełną gamą oferowanych produktów. Duże trudności sprawiała też obsługa zamówień, które składane były za pomocą faksu, mailowo lub telefonicznie. Aby dalej się rozwijać firma musiała wprowadzić zmiany takie jak stworzenie sklepu internetowego oraz wdrożenie systemu, który ułatwiałby obsługę klientów. Automatyzacja procesu obsługi zamówień to obecnie całkowita podstawa. Firma Kentex wprowadziła dwa narzędzia: system Comarch ERP Optima oraz zintegrowanego z nim nowoczesnego i intuicyjnego Comarch e-Sklep.

To sprawiło, że ponad 80% zamówień trafiło do Comarch e-Sklep. Dostęp do sklepu z urządzeń mobilnych i wyświetlanie cen uwzględniających indywidualne warunki klientów spowodowały niezwykłe ułatwienie dla kontrahentów przy składaniu nowych zamówień. Klienci firmy Kentex cieszą się teraz z szybkiego, sprawnego i intuicyjnego składania zamówień na niezbędny do ich sklepów towar. Wprowadzenie tego typu rozwiązań poza udogodnieniami dla klientów hurtowni, pozwoliło również na poprawę rozwiązań w zapleczu logistycznym oraz organizacyjnym. System Comarch ERP Optima zautomatyzował proces sprzedaży, a zaoszczędzony dzięki niemu czas pracownicy firmy mogli przeznaczyć na przykład na poszukiwanie nowych kontrahentów. Hurtownia, która posiada w swojej ofercie dziesiątki tysięcy produktów może teraz pochwalić się niezwykłym porządkiem. Ekspresowo realizują zamówienia, odpowiednio wcześniej uzupełniają braki towarów oraz łatwiej wprowadzają na rynek nowe produkty.

Korzyści na przykładzie Teletorium – największej sieci punktów sprzedaży z branży GSM

Smartfony cieszą się obecnie niezwykłą popularnością. Dzięki dodatkowym akcesoriom służą nam do pracy lub jako rozrywka w wolnych chwilach. Korzystamy z nich bez przerwy przez co mocniej narażone są na ewentualne uszkodzenia. Dla użytkowników telefonów, którzy decydują się na zakup akcesoriów GSM ważne jest to, aby w prosty sposób móc wyszukać wszystkie dostępne akcesoria do danego modelu telefonu. Dlatego też firma Teletorium, aby ułatwić zakupy swoim klientom zdecydowała się na rozwiązanie Comarch e-Sklep zintegrowane z systemem Comarch ERP XL.

Sklep internetowy został zaprojektowany tak, by główne meny pozwalało na szybkie odnalezienie kategorii, która interesuje potencjalnego klienta. Na stronie głównej znalazł się też panel, który pozwala na szybkie wybranie marki oraz modelu sprzętu. Klient po skorzystaniu z wyszukiwania może zobaczyć pełną ofertę dodatków do swojego urządzenia.

Firma Teletorium jest właścicielem około 250 puntków stacjonarnych w całej Polsce, dlatego też wdrożyli na stronie specjalną mapę, która w prosty sposób pozwala użytkownikom znaleźć najbliższy punkt w swojej okolicy. Dzięki odpowiedniemu połączeniu systemów oraz konfiguracji sklepu, dla klientów została udostępniona opcja odbioru zamówienia w dowolnie wybranym punkcie Teletorium. Klient podczas realizacji zamówienia automatycznie otrzymuje informacje o procesowaniu zamówienia oraz terminie odbioru.

Podstawą do odpowiedniego działania sklepu było zintegrowanie danych asortymentu głównych dostawców z systemem Comarch ERP XL firmy Teletorium. To sprawia, że klient odwiedzający stronę dostaje na niej informację na temat dostępności towaru w czasie rzeczywistym. Automatycznie synchronizowane są informacje takie jak: kartoteki towarowe, produkty wraz z opisami, atrybuty towarów, zdjęcia, stany magazynowe oraz podstawowy cennik.

 

Chcesz wprowadzić podobne rozwiązania w Twojej firmie? Zapoznaj się z ofertą Comarch.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *