Wysyłanie wiadomości tekstowych do klientów, również w ilości masowej, jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Duża w tym zasługa specjalnych platform SMS, takich jak https://mprofi.pl/ – brak konieczności wykonywania pewnych działań ręcznie oznacza ogromną oszczędność czasu i zasobów. 

Jednocześnie trzeba pamiętać o tym, że chociaż SMS-y są krótkie, to nie znaczy, że należy przygotowywać je „na kolanie”, bez większego zastanowienia. Przeciwnie, jest kilka istotnych zasad, których warto przestrzegać. Dzięki temu zwiększy się prawdopodobieństwo, że dzięki wiadomościom tekstowym uda się osiągnąć zamierzony cel (np. zachęcenie osób, które już coś kupiły w danym sklepie do ponownych zakupów z uwagi na trwającą wyprzedaż).

Przekaz w wiadomości SMS musi być zrozumiały

Zamieszczenie swojego przekazu w kilkudziesięciu czy ewentualnie kilkuset znakach często nie jest łatwe. W praktyce oznacza to, że nad kilkoma zdaniami, które ostatecznie pojawią się w wiadomości, można się bardzo długo zastanawiać. Kluczowe jest, aby główny przekaz był w pełni zrozumiały, jasny, wykorzystujący pojęcia znane adresatowi. 

Rzadko kiedy uda się stworzyć go tak, aby nie zawierał jakichkolwiek luk. Jest to możliwe tylko w sytuacji, gdy mamy do przekazania naprawdę niewielką ilość informacji, łatwą do skoncentrowania, np. odnośnie do daty dostawy przesyłki. Zawsze można jednak uzupełnić wiadomość linkiem do witryny, w której znajdują się dalsze wskazówki i informacje. 

Ważne jest, aby odbiorca wiedział, czego wiadomość dotyczy i od kogo została przysłana. W tym zakresie można zastosować różne rozwiązania. Bardzo popularną opcją jest stosowanie wiadomości z nadpisem. Działa to w ten sposób, że odbiorca nie musi mieć wpisanego numeru w listę kontaktów, aby zamiast cyfr wyświetliła mu się jako nadawca po prostu nazwa firmy. Drugim rozwiązaniem (stosowanym raczej łącznie z pierwszym, a nie jako alternatywa) jest podanie nazwy firmy w treści SMS-a, np. „kurier X doręczy przesyłkę dnia Y”.

Treść wiadomości powinna odpowiadać wizerunkowi marki

Ten sam komunikat można przekazać na wiele różnych sposobów. Żartobliwie, poważnie, podniośle – to tylko kilka z możliwych rozwiązań. Warto zadbać o to, aby zarówno w wiadomościach SMS, jak i innych formach komunikacji z klientem utrzymać ten sam ton. 

Jaki ton będzie odpowiedni? To już zależy od branży, przyjętej strategii marketingowej i nie tylko, więc nie ma tutaj jednego wyjścia idealnego dla wszystkich.

Niezależnie od wybranego tonu, przy rozsyłaniu wiadomości warto korzystać z możliwości dostarczonych przez nowoczesne narzędzia do automatyzacji procesów, w tym właśnie wysyłki SMS. Chodzi tutaj chociażby o opcję personalizacji wiadomości, sprawiającą, że można rozesłać wiadomość według określonego szablonu do wielu osób jednocześnie, przy tym np. zwracając się do każdego po jego imieniu.

Dynamiczne pola w wiadomościach tekstowych są wykorzystywane także do między innymi wstawiania do SMS-ów numerów zamówienia, dat i godzin dostaw, numerów telefonów kurierów i innych tego typu aspektów, które różnią się dla poszczególnych odbiorców.