AirPods / fot. Apple

Gwarancyjne serwisy producenta nie muszą naprawiać tylko i wyłącznie tabletów, telefonów, komputerów. Co ciekawe w niektórych przypadkach takim naprawom podlegają również akcesoria. Sposób takiej obsługi to zazwyczaj wymiana, chociaż nie zawsze. Jest to kwestia producenta oraz możliwości. 

Apple często wymienia swój sprzęt

Nikogo nie powinno zdziwić, że producent z Cupertino zamiast naprawiać swoje urządzenia bardzo często dokonuje ich wymiany. Bardzo podobnie wygląda obsługa serwisowa słuchawek AirPods. Producent zazwyczaj wymienia tylko uszkodzone elementy. W gwarancyjnych serwisach Apple raczej nie uświadczymy wymiany całego produktu na nowy fabrycznie zapakowany. Tego typu praktyka znana jest nie tylko w przypadku słuchawek. Również podobnie sprawa wygląda przy serwisowej obsłudze iPadów. Są to urządzenia zazwyczaj odnowione fabrycznie.

Dlaczego tak się dzieje?

Rozchodzi się oczywiście o czas i pieniądze. Apple wie, że technikom nie opłaca się rozbierać drobnej elektroniki. Tak drobne produkty można, a nawet powinno się wymieniać w całości. Przy zgłoszeniu awarii (np. tylko lewej słuchawki) producent dokona wymiany tej słuchawki. Dzięki takim czynnościom technicy mają więcej czasu na inne działania. Liczy się tylko diagnoza urządzenia bez zbędnych ceregieli.

fot. Mashable

Ponadto zamiast bawić się w dłubanie można przyspieszyć zakończenie rodzaju naprawy oraz zwiększyć zadowolenie klientów. Wymieniony produkt to większe prawdopodobieństwo zadowolenia klienta. Dzięki temu można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Co ciekawe takimi naprawami może zająć się tylko gwarancyjny serwis Apple Warszawa lub każdy inny punkt posiadający autoryzacje samego producenta.