Według ostrożnych szacunków co minutę w sieci pojawia się około czterystu nowych stron internetowych. To niemal pół miliona na dobę. Globalna sieć internetowa rozrasta się w trudnym do ogarnięcia tempie, a konkurencja między stronami jeszcze przez długi czas będzie przybierać na sile. Czy w takim razie nowe strony mogą liczyć na zdobycie silnej pozycji i pozyskanie znaczących ilości użytkowników? Owszem, jeżeli zostaną stworzone w nowoczesny, przemyślany sposób i będą dostarczać treści wysokiej jakości. Podpowiadamy, na czym się skupić tworząc stronę internetową.

Określ grupę docelową

Nie stworzysz serwisu dla wszystkich. Jeżeli chcesz przyciągnąć nowych użytkowników, musisz dotrzeć do nich w sposób dopasowanych do ich preferencji i potrzeb. Dlatego projektowanie strony musisz rozpocząć od określenia tematyki, języka i kluczowych treści, które preferuje Twoja grupa docelowa. Inaczej projektuje się stronę internetową przeznaczoną stricte dla kobiet, młodzieży lub osób w podeszłym wieku. Skąd czerpać informacje i inspiracje? Posiadając własny biznes i wzbogacając go o stronę internetową, oprzyj się na dotychczasowej relacji z klientami i stwórz fikcyjną postać typowego użytkownika, który korzysta z Twoich usług. Jeżeli tworzysz stronę zupełnie niezwiązaną z Twoją dotychczasową działalnością, solidnie przeanalizuj potencjalną konkurencję i jej wyniki. Analizując strony podobne do Twojej i aktywność użytkowników na niej poznasz swoich odbiorców. Jeśli szukasz firmy, która tworzy nowoczesne strony internetowej – skontaktuj się z Agencją Interaktywną KoboSystem.

Do czego ma służyć Twoja strona?

Tworzysz sklep internetowy, bloga, a może stronę z newsami? Oczywiście wiele stron spełnia wiele funkcji, ale warto wybrać tę najważniejszą, a inne uczynić pomocniczymi. Jeżeli nie uzupełniasz sekcji z wiadomościami, nie ma sensu jej utrzymywać dla dwóch wpisów rocznie. Postaw na jakość, a nie ilość. W ten sposób Twój cel będzie jasny zarówno dla Ciebie, jak i użytkowników. Co więcej, strona będąca dobra w jednej dziedzinie ma większe szanse na wysokie pozycje w wyszukiwarkach, a to kluczowy parametr dla przyciągnięcia użytkowników.

Mniej znaczy więcej – postaw na przejrzystość

Wyjdź użytkownikom naprzeciw i zapewnij im prosty i klarowny interfejs. Im mniej rozwijanych list i podkategorii, tym lepiej. Ułatwia to nawigację, a do tego odciąża stronę. A szybkość działania to podstawa. Dziś już nikt nie czeka kilku sekund na pojawienie się zawartości, wyszukiwarki również zwracają na to uwagę. Pamiętaj, że większość użytkowników przegląda Twoją stronę na telefonie. W związku z tym wersja mobilna jest absolutnym priorytetem.

Ułatwiaj działanie i do niego zachęcaj

Call to action. Zwracaj się do użytkowników bezpośrednio i wzywaj ich do działania. Nie musi to być koniecznie zakup produktów czy usług. Komentowanie, zapis do newslettera i czy pobranie zawartości to właśnie działania zwiększające ruch na stronie i zaangażowanie użytkowników. Takie zachowania zwiększają atrakcyjność Twojej strony i pozwalają jej dotrzeć no nowych odbiorców. Pamiętaj także o umieszczeniu przystępnego formularza kontaktowego. Warto także umieścić odnośniki do mediów społecznościowych. Właśnie profile SM pozwalają łatwo utrzymywać kontakt i zachęcać do odwiedzania strony poprzez promowanie nowych treści.

Pisz dla użytkowników, pamiętaj o robotach

To chyba najważniejszy punkt: zapewnij zawartość wysokiej jakości. Niezależnie od tego, jaki rodzaj strony chcesz prowadzić, rób to możliwie najlepiej. Pisz konkretnie i fachowo, dbaj o poprawność językową i gramatyczną. Dodawaj grafiki w dużej rozdzielczości (ale też bez przesady – pamiętaj o wydajności). Warto prowadzić bloga, gdyż może on sprowadzić na Twoją stronę wielu użytkowników i łatwo przekierować ruch na inne części witryny. Rób to jednak porządnie. Artykuły przepełnione nienaturalnie brzmiącymi słowami kluczowymi i składające się z ogólników i lania wody tylko zirytują użytkowników.

Nowoczesne SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest niezwykle ważna, pamiętaj jednak, że algorytmy Google wciąż ewoluują i zmierzają w kierunku użycia naturalnego języka i zadowolenia użytkowników. Co więcej, agresywne SEO nie tylko odrzuca i dezorientuje odbiorców, ale jest wychwytywane przez roboty i powoduje obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto stworzyć listę słów kluczowych i umieszczać je w sposób możliwie naturalny i nienachalny. Warto korzystać ze wtyczek SEO, które podpowiadają, jak gęsto umieszczać frazy kluczowe, jakiej długości akapity sprawdzą się najlepiej itp.

Linki

Po pierwsze wewnętrzne. Dzięki nim użytkownicy mogą łatwo przemieszczać się po stronie i znajdować nowe treści, które ich interesują. Kluczowe będą jednak te, prowadzące do Twojej strony z zewnątrz. Pozwolą one pozyskać użytkowników bez użycia wyszukiwarki. Zapomnij o tanich linkach wykupionych na niskiej jakości serwisach. Nie dadzą one absolutnie nic, może poza ruchem botów, a dodatkowo osłabią Twoją pozycję w rankingach. Lepiej pozyskać łącza na stronach wartościowych, najlepiej związanych z branżą.

Konsekwencja to podstawa

Co dalej? Nie spoczywaj na laurach. Budowanie popularności strony do kompleksowy i długotrwały proces. Regularne publikowanie nowych treści sprawia, że stali użytkownicy powracają na stronę, a nowi są przyciągani przez świeże treści. Skup się na swojej dziedzinie i na bieżąco monitoruj ruch i zachowania. Analiza błędów pozwoli Ci nieustannie poprawiać stronę, a coraz wyższa jakość przełoży się na wartościowy ruch.