Popularność TikTok wciąż rośnie. Z pewnością zacząłeś zastanawiać się, aby skierować swoją uwagę również w jego stronę. Chociaż wykazuje Tik Tok już pewien obiecujący potencjał w angażowaniu użytkowników w kreatywny i skuteczny sposób, nadal istnieje kilka ważnych czynników, które należy wziąć pod uwagę, zanim zdecydujesz się zdywersyfikować budżet marketingowy na obu platformach.

Istnieją wyraźne różnice między sposobem wykorzystania serwisu przez odbiorców, a także duże różnice w aktualnym potencjale każdej z nich w zakresie generowania przychodów z reklam – zauważa ekspert polskielajki.pl.

Jak przeczytasz poniżej, wymieniliśmy sposoby, na jakie każda platforma jest najlepiej wykorzystywana w kampaniach marketingowych influencerów i podsumowaliśmy, kiedy najlepiej jest użyć Instagrama lub TikTok, aby dotrzeć do odbiorców.

Zalety Instagrama

Jeśli chodzi o marketing influencerów, Instagram jest sprawdzoną metodą docierania do odbiorców poprzez branding. Jest to obecnie preferowana platforma mediów społecznościowych wybierana przez marki na rynku – 79% używa głównie Instagrama do udostępniania swoich kampanii marketingowych dla influencerów. Ponieważ oczekuje się, że przeciętny użytkownik Instagrama spędza 28 minut dziennie na platformie i jedną trzecią najczęściej oglądanych artykułów od firm, prawdopodobieństwo wyświetlenia przekazu marki dedykowanym odbiorcom jest również znacznie wyższe.

79% marek używa Instagrama do udostępniania swoich kampanii marketingowych influencerów

Instagram to niekwestionowany dom dla influencerów. Dzięki narzędziu do odkrywania influencerów w Collabary zidentyfikowaliśmy ponad pół miliona influencerów w Europie, którzy korzystają z tej platformy, aby dotrzeć do swoich odbiorców. Można argumentować, że rozwój Instagrama był misternie powiązany z rozwojem marketingu influencerów, a aplikacja ewoluowała z czasem, aby najlepiej odpowiadać markom i ich ambasadorom, aby dostarczać odbiorcom bardziej wpływowe i skuteczne treści.

Dlaczego warto wybrać Instagram?

Z tych powodów widzimy, dlaczego wybranie Instagrama do rozpoczęcia kampanii marketingowej wydawałoby się oczywistym wyborem dla marek. Marketerzy otrzymują wiele narzędzi do udoskonalania zasięgu reklam, a Instagram daje markom kontrolę w zakresie kierowania na określone dane demograficzne w oparciu o płeć, wiek, lokalizację, zainteresowania i nie tylko. Instagram pozwala również na umieszczanie reklam w przekierowaniach do linków zakupowych, co może stworzyć ścieżkę do sprzedaży. Influencerzy udostępniający linki do stron zakupów produktów prowadzą do konwersji, które są ważnym i dostępnym kluczowym wskaźnikiem wydajności (KPI) dla wielu kampanii. Ponieważ można również śledzić wskaźniki zaangażowania i zasięg odbiorców, marki są wyposażone w wiele narzędzi do śledzenia sukcesu ich kampanii na Instagramie.

Fossil – przykład marki która z powodzeniem wykorzystała Instagram

Aby pomóc w budowaniu reklamy związanej z wprowadzeniem nowych linii zegarków na Zalando, Fossil niedawno nawiązał współpracę z wieloma wpływowymi osobami, aby promować swoje produkty na swoich kanałach na Instagramie. W tym celu marka zatrudniła sześć znanych osób mających wpływ na modę, technologię i styl życia w regionie DACH, aby zaprezentować cechy smartwatchów, jednocześnie wyjaśniając zalety technologii. Twórcy tacy jak Manuel Hasni i Angelo Carlucci stworzyli w sumie 16 obrazów do swoich kanałów, a także pojawili się w filmach, które następnie zostały zaprezentowane na specjalnej stronie Fossil Zalando.

Kampania zakończyła się sukcesem, osiągnięto 660 tys. Unikalnych kont i 109 tys. Reakcji na posty. Kliknięcia linków podanych w 54 historiach stworzonych przez influencerów również prowadzą do 6,4 tys. Wizyt na stronie Fossil. Tworząc ogólną, połączoną podróż klienta z wieloma punktami styczności, Fossil i Zalando były w stanie wygenerować maksymalną świadomość i zwiększyć sprzedaż. Dzięki możliwości dzielenia się szerszą historią, która bezproblemowo łączy się z kanałem, historiami i stroną docelową Zalando, Fossil jest jedną z wielu marek, które wykorzystały Instagram w swojej kampanii marketingowej influencerów, aby osiągnąć pozytywne wyniki sprzedażowe.

Zalety TikTok

Istnieje wiele różnic między sposobem korzystania z TikToka i Instagrama, które należy wziąć pod uwagę przed utworzeniem kampanii marketingowej. Po pierwsze, TikTok to platforma typu wyłącznie wideo. Różni się to od Instagrama, który daje markom i użytkownikom luksus wykorzystywania zarówno zdjęć, jak i filmów do udostępniania w swoich historiach, kanałach i kanałach IGTV. Jednak użytkownicy TikTok mogą tworzyć filmy, które mogą trwać do 60 sekund, czyli cztery razy dłużej niż 15-sekundowy limit historii na Instagramie. Chociaż IGTV pozwala twórcom na udostępnianie filmów w dłuższym formacie, wciąż nie zostało powszechnie przyjęte przez użytkowników Instagrama.

Marki mają trzy opcje marketingu za pomocą TikToka. Mogą korzystać z płatnych miejsc reklamowych, bezpłatnych miejsc docelowych wpływających lub udostępniać oryginalne treści na koncie marki. Istnieje wiele płatnych opcji kampanii, w tym przejęcia marki, które wyświetlają użytkownikom reklamę, gdy tylko otworzą aplikację; reklamy wideo w kanale; i wyzwania związane z hashtagami. Obecnie dostępne wskaźniki skuteczności dla tego rodzaju kampanii koncentrują się na zasięgu i zaangażowaniu. Z tego powodu cele kampanii dotyczące płatnych miejsc reklamowych powinny ograniczać się do zwiększania świadomości.

Instagram czy TikTok – podsumowanie

Marki mogą tworzyć organiczne miejsca dla influencerów, tak jak na Instagramie, łącząc siły z popularnymi TikTokerami i zlecając im tworzenie i udostępnianie określonych treści marki. Uzbrojeni w znacznie większy zestaw narzędzi do edycji i ogromną bibliotekę utworów, oryginalna zawartość TikTok twórców wydaje się być znacznie bardziej dynamiczna niż przeciętna historia na Instagramie, oczywiście wspomagana przez dłuższy czas odtwarzania. Marki mogą również tworzyć własne konta, z których mogą udostępniać własne wiadomości, a poprzez to zaproszenie fanów do dalszego angażowania się w ich przesłanie.

Jednak, generalnie, wciąż Instagram nie ma sobie równych. Przede wszystkim, z TikToka korzystają głównie młodsi ludzie, natomiast z Instagrama dotrze się do szerszej publiczności, dlatego lepiej wciąż jest pozostać trwale związanym z Instagramem.