Funkcjonalna aplikacja mobilna dla Twojej firmy – jakie powinna mieć cechy?

0

Aplikacja mobilna to w obecnych czasach obowiązkowy element działalności informacyjno-marketingowej każdego przedsiębiorstwa. Jest czymś tak powszechnym jak obecność firmy w Internecie, czy posiadanie kanałów w social mediach. Okazuje się jednak, że wiele osób nie ma pewności co do tego, jak ona powinna wyglądać oraz jakie cechy posiadać.

 

Co nam daje aplikacja mobilna?

Przede wszystkim powoduje, że nasza działalność dotrze do większej liczby osób. Jest alternatywą dla strony internetowej, umożliwiającą korzystanie na wszystkich urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Jest to kolejny kanał sprzedaży produktów i usług. Dodatkowo wprowadzenie aplikacji mobilnej firmy wiąże się z większym zadowoleniem klientów, którzy lubią korzystać z takich rozwiązań. Dodaje prestiżu i stawia w pozytywnym świetle jako nowoczesna, podążająca za trendami i dbająca o komfort klientów marka.

Jakie cechy powinna posiadać dobra aplikacja?

Aplikacja mobilna to wygodne i praktyczne rozwiązanie dla firm, pod warunkiem że jej działanie odpowiada naszym oczekiwaniom. Żeby tak było, musi ona spełniać poniższe kryteria:

  • Szybkość działania
  • Wygoda i łatwość użytkowania
  • Kompatybilność z urządzeniami, na których będzie używana
  • Wygląd dopasowany do systemu operacyjnego, z którym będzie współgrała
  • Kompatybilność ze wszystkimi wersjami systemu
  • Posiadanie takich samych funkcji jak sklep internetowy
  • Wykorzystywanie atutów urządzenia, na które jest przeznaczona
  • Regularne aktualizowanie

Wszystkie te cechy spowodują, że korzystanie z aplikacji będzie szybie i proste, a dzięki temu będzie przyciągało klientów.

Aplikacje progresywne – czym są i jak działają?

Są to nowoczesne programy, coraz częściej zastępujące aplikacje natywne. Mają nad nimi tę przewagę, że mogą działać w trybie offline, czyli nawet wtedy, gdy nie mamy dostępu do Internetu. Ponadto wykorzystują możliwości, jakie dają im urządzenia mobilne, takie jak GPS czy aparat. Ich dużym plusem jest również to, że nie trzeba ich pobierać z AppStore czy Google Play.

Za najważniejsze zalety aplikacji progresywnych uznaje się:

  • Działają zawsze, bez względu na rodzaj używanej przeglądarki, systemu operacyjnego, czy urządzenia
  • Działają przy niskiej prędkości Internetu, a nawet offline
  • Wyróżnia je niski próg wejścia – nie ma konieczności instalowania aplikacji, wystarczy kliknąć link
  • Są szybkie, sprawne i intuicyjne
  • Posiadają bardzo dobrą widoczność w wyszukiwarkach

Aplikacje progresywne to bardzo korzystne rozwiązanie dla firm, umożliwiające oszczędność czasu i pieniędzy. Stworzenie tego typu aplikacji dla własnej działalności to gwarancja poprawy komunikacji pomiędzy firmą, a klientami oraz realizacji celów marketingowych.