Abonament indywidualny to świetne rozwiązanie dla osób, którym zależy na jak najlepszym pakiecie, a także niskich opłatach. Obecnie na rynku znaleźć można wiele korzystnych ofert u różnych operatorów.

Dlaczego abonament, a nie karta?

Coraz większa liczba klientów wybiera abonament, zamiast karty przedpłaconej. Działania te są konsekwencją ustawy antyterrorystycznej, zgodnie z którą każdy telefon na kartę należy zarejestrować. Oznacza to, że od 2017 roku nie można kupić karty w dowolnym kiosku, a następnie od razu korzystać. Obecnie konieczna jest rejestracja, a także podpisanie niezbędnych dokumentów. Procedura ta przypomina proces zawierania umowy z operatorem na abonament telefoniczny. Właśnie dlatego, klienci często wolą wybrać pewne rozwiązanie, którym jest abonament, zamiast oferty na kartę, którą trzeba doładowywać, a konto może utracić swoją ważność po pewnym okresie. Wśród zalet abonamentu indywidualnego można wyróżnić:

  • możliwość wyboru pakietu, dopasowanego do swoich potrzeb,
  • nielimitowane rozmowy i SMS-y to standard u większości operatorów,
  • nie ma problemu z wykonywaniem połączeń z zagranicy, ponieważ w abonamencie dostępny jest roaming międzykrajowy,
  • po przedłużeniu umowy operator może zaproponować klientowi lepszą ofertę lub też przyznać bonusy (na przykład dodatkowe gigabajty),
  • do abonamentu można dobrać telefon w korzystnej cenie.

Warto także wiedzieć, że obecnie operatorzy oferują nie tylko umowy na czas określony, na przykład na 12 lub 24 miesiące, ale także oferty bezterminowe, z których klienci mogą zrezygnować w dowolnym momencie. Można więc uznać, że abonament pozwala na elastyczność i jest bardzo wygodny. Ciekawe oferty abonamentów indywidualnych, także z umową bezterminową,  można znaleźć na stronie Virgin Mobile, czyli tutaj:

https://virginmobile.pl/oferty/abonament/indywidualny. Abonament telefoniczny oznacza zwykle niższe koszty niż karta przedpłacona, a dodatkowo nie trzeba martwić się o doładowanie konta.

Jak wybrać abonament?

Wybierając abonament, warto zwrócić uwagę na następujące czynniki:

  • miesięczne koszty,
  • skład pakietu (liczba minut, SMS-ów, MMS-ów, a także liczba gigabajtów, umożliwiająca dostęp do Internetu),
  • czas trwania umowy,
  • dodatkowe koszty lub usługi,
  • rabaty dla stałych klientów,
  • kontakt z infolinią (na przykład, czy łatwo można się dodzwonić do konsultanta w przypadku problemów).

Decydując się na abonament indywidualny, dobrze także sprawdzić, czy umowę można zawrzeć przez Internet, czy też trzeba czekać na kuriera lub wybrać się do punktu. Zawsze należy przeczytać umowę dokładnie, zwracając uwagę na to, co zostało napisane drobnym drukiem lub oznaczone gwiazdkami. Dobrze także dopytać konsultanta o ukryte koszty, na przykład usługi, które po pewnym czasie stają się płatne i trzeba je wyłączyć. Do takich usług zakwalifikować można na przykład dodatkowy pakiet Internetu lub dostęp do wybranego serwisu muzycznego. Usługi te są czasami bezpłatne przez kilka miesięcy, a później naliczane są opłaty. Właśnie dlatego warto dokładnie przeczytać umowę lub porozmawiać z konsultantem.