Nazwy dla firm – przejdź 3 kroki do własnej oryginalnej nazwy

Wiele osób a pewnym etapie życia podejmuje decyzję o założeniu własnej działalności gospodarczej. Jeśli znajdziesz już sposób na nowy biznes, pora przejść do najważniejszej kwestii – wyboru nazwy. To ona przez najbliższe lata będzie określała profil Twojej działalności, będzie wymieniania przez kontrahentów i budziła pewne skojarzenia. Zadbaj o to, żeby nie denerwowała Cię już po kilku tygodniach używania. Z poniższego tekstu dowiesz się:

  • dlaczego naming jest taki ważny,
  • jak wymyślić nazwę dla firmy,
  • gdzie znaleźć gotowe nazwy dla firm.

Dlaczego naming jest taki ważny?

Jeśli zakładasz jednoosobową działalność gospodarczą, Ty sam stajesz się wizytówką swojego przedsiębiorstwa. Jesteś kojarzony głównie z imienia i nazwiska. Można powiedzieć, że wówczas nazwa nie będzie tak bardzo istotna. Jednak chyba nie zakładasz swojej firmy nie przewidując jej rozwoju? Z pewnością oczami wyobraźni widzisz rozwój, nowe biura, pracowników, a w przyszłości dalszy rozwój działalności. Niech dobre nazwy dla firm będą początkiem Twojej drogi.

Odpowiednio dobrana nazwa da sygnał Twoim przyszłym klientom dotyczący rodzaju działalności lub branży. Jej zadaniem będzie nakierowanie klienta na profil przedsiębiorstwa, a często przybliżenie także Twojej filozofii. Szczególnie duże przedsiębiorstwa, którym zależy na pozyskiwaniu przypadkowych klientów z tak zwanej “ulicy” potrzebują chwytliwej nazwy. Jednak nie tylko one. Jeśli zakładasz sklep internetowy, nazwa jest równie ważna. Klient może zgubić paragon lub stracić link do Twojej strony i więcej do niej nie wróci. Chwytliwa nazwa sprawi, że nie zapomni o ostatnich zakupach, a dodatkowo pocztą pantoflową przekaże dalej dobrą reputację o firmie.

Jak wymyślić nazwę dla firmy?

Skoro już wiesz, jak ważny jest naming i jakie ma znaczenie dla raczkującej działalności, pora na stworzenie własnej nazwy. Wśród najważniejszych zasad tworzenia nazwy należy wymienić skojarzenie z branżą, w jakiej będziesz działał. Jeśli zajmujesz się pracami graficznymi, człon “graf” jest niemal pewną częścią nazwy. Spróbuj jednak zdobyć się na oryginalność, a jednocześnie utrzymać skojarzenie. Przykładowo nazwa dla firmy z branży IT z reguły będzie zawierała nazwę z członami “Tech” lub “Software”. Tymczasem ciekawe nazwy dla firm mogą zawierać skrót pochodzący od rodzaju oprogramowania czy specjalizacji.

Jak wymyślić nazwę dla firmy? To nie jest zadanie na jeden wieczór. Musisz wziąć pod uwagę wiele czynników i poczekać na inspirację. Nie martw się, jeśli nie uda Ci się od razu. Możesz poświęcić temu więcej czasu nawet po rozpoczęciu działalności. Nazwę możesz zmienić w jednostce administracyjnej, w której zakładasz działalność. 

Gdzie znaleźć gotowe nazwy dla firm?

Jeśli nic nie przychodzi Ci do głowy albo po prostu nie masz na to ochoty, możesz sięgnąć po gotowe nazwy dla firm. W odpowiednich miejscach w sieci znajdziesz serwisy, które pomogą Ci wybrać nazwę. Często nazwy są już przygotowane i czekają na Ciebie wraz z domeną strony internetowej.

Jednym z miejsc, które oferują wiele ciekawych nazw, jest serwis NazwijFirmę. Dlaczego warto skorzystać właśnie z niego? Nie tylko umieszczono tu zbiór porad, mających inspirować do wyboru nazwy. W serwisie znajduje się wiele ciekawych domen, które możesz odkupić za wskazaną cenę. Czym bardziej chwytliwa nazwa, tym cena odkupu może być wyższa. Jednak możesz potraktować to jako dobrą inwestycję. Skoro Tobie nazwa przypadnie do gustu i okaże się chwytliwa, z pewnością podobne odczucia będą mieli Twoi klienci.