Deutsche Telekom nie zamierza sprzedać T-Mobile Polska

0

Czterech gigantów telekomu w Polsce z dnia na dzień walczy o klientów. Wśród całej czwórki nie ma takiego, który by nie miał problemów finansowych, ale najgłośniej ostatnio było o sieci T-mobile, której Deutsche Telekom według różnych źródeł groziło sprzedażą. Po ostatniej konferencji różowych mamy potwierdzenie dalszych losów operatora. T-Mobile Polska nie zostanie sprzedane.

 
Różowy operator w ostatnim czasie nie radzi sobie najlepiej w Polsce. Oprócz programu dobrowolnych odejść wdrażanego w pewnym odstępie czasowym T-mobile cały czas mierzy się z mało zadowalającymi przychodami, które nie cieszą Deutsche Telekom. Do sieci za pośrednictwem dziennika Rzeczpospolita trafiła informacja, że sytuacja finansowa polskiego operatora nie wygląda dobrze, a zarząd niemieckiej spółki w przypadku braku poprawy może dokonać sprzedaży całej sieci T-mobile Polska. Jak się okazuje, były to tylko medialne plotki, bo prawda jest zupełnie inna.

fot. T-Mobile

Wszystko wskazuje na to, że pracownicy różowych mogą spać spokojnie, ponieważ grupa Deutsche Telekom nie planuje sprzedaży T-Mobile Polska. Informacja pochodzi bezpośrednio od Andreasa Maierhofera, prezesa polskiego telekomu. W planach operatora jest walka o klienta na naszym rynku, dzięki stopniowemu wprowadzaniu oferty konwergentnej, zawierającej takie usługi jak np. stacjonarny internet szerokopasmowy oraz telewizję. Oprócz takich usług sieć interesują wszystkie nowe technologię, mowa tutaj oczywiście o sieci 5G, w której zagraniczne oddziały operatora dość mocno się angażują.

fot. ibtimes.co.uk

Ze słów samego prezesa wynika, że T-mobile Polska będzie również walczyć o klientów mających gospodarstwa domowe. Następstwem tego ma być nowa oferta zawierająca usługi szerokopasmowego internetu działającego w oparciu o technologię mobilnego FMS (fixed mobile substitution).

„Większość spraw, które wymagają poprawy to kwestie związane z odbiorem spółki przez klientów. W związku z tym chcemy zwiększyć sieć naszych punktów o 150 lokalizacji do 700-750 do końca pierwszego kwartału 2018 roku. Będzie to wymagało zatrudnienia 700 dodatkowych pracowników w dziale obsługi klienta, czyli zarówno w placówkach, jak i call center” – powiedział Maierhofer.

Operator zdaje sobie sprawę, że musi zdobyć nowe “zaufanie” do klientów poprawiając jakość obsługi, zwiększając również ilość swoich salonów. I tak telekom planuje zwiększyć ilość Salonów nawet do 750 punktów własnych. Wygląda na to, że wcześniej były zwolnienia, a teraz będą pojawiać się nowe stanowiska pracy dla przyszłych pracowników obsługi klienta.

Źródło: PAP