apple.com

Sposobów na wyposażenie się w nowoczesnego smartfona jest wiele. Oprócz możliwości zakupu za pełną sumę w tych czasach możemy kupić coś na raty, w abonamencie, a nawet skorzystać z usługi najmu urządzenia. Jest to nowa możliwość oferowana przez niektórych resellerów sprzętu Apple. Korzystając z takich usług z pewnością rodzi się wiele pytań, które mogą dotyczyć między innymi usług serwisowych.

Wszelkie wątpliwości dla nowych usług najmu sprzętu Apple zawsze rozwiewają regulaminy. Dla wynajmowanych telefonów iPhone zasada jest jedna. Urządzenie po zakończonym okresie musi wrócić do firmy, z którą podpisaliśmy umowę. Oczywiście zdarza się, że możemy wykupić najmowanego smartfona, ale sprzedawcy kuszą nas już nowymi modelami. Zwrot urządzenia odbywa się na ściśle określonych warunkach. W każdej umowie z pewnością pojawi się zapis, że telefon nie może być uszkodzony mechanicznie. Oddajemy w sumie nie swój telefon, więc uszkodzenie go to zniszczenie cudzej własności. Co powinniśmy zrobić w przypadku uszkodzenia mechanicznego takiego smartfona?

Naprawa telefonu na własną rękę nie wchodzi w grę

Niestety odpada tutaj wizyta w serwis Apple Warszawa. Umowy takich najmów nie akceptują rozwiązań z naprawami pogwarancyjnymi. Większość sprzedawców w swoich umowach posiada przygotowane specjalne zapisy informujące, że telefon jest ubezpieczonych od ewentualnych „wypadków”. I dlatego każde zdarzenie należy zgłaszać ubezpieczającemu (nie zawsze musi to być sprzedawca – bardzo często są to instytucje bankowe). Naprawa telefonu „po cichu” na rynku pogwarancyjnym nie ma sensu, ponieważ urządzenia, które oddamy z okresu wynajmu wrócą do odnowienia w celu uzyskania „drugiego życia”. W trakcie procesu weryfikacji i odnowienia smartfona iPhone wymianę szybki lub wymianę wyświetlacza poza serwisem producenta z całą pewnością zobaczą specjaliści.

Ukrycie takiej informacji może zgodnie z warunkami umowy, jaką podpisaliśmy być kosztownym błędem. Należy pamiętać, że wynajmując urządzenie cały czas mówimy o cudzej własności, z którą nie możemy sobie robić tego, co się nam podoba. Niestety wiele osób traktuje takie towary jak swoje zapominając. Bardzo podobnie jest w przypadku telefonów kupowanych w ramach abonamentu. Tutaj urządzenie nie jest własnością klienta, do momentu pełnej spłaty w abonamencie. Musimy jednak zwrócić uwagę, że większość klientów opłaca swoje rachunki chcąc mieć stały kontakt ze światem. W przypadku najmu najczęściej po roku oddajemy telefon, aby wymienić go na zupełnie nowy egzemplarz. Tego typu usługi wymagają dokładnej weryfikacji oraz zapoznania się z warunkami regulaminu, ponieważ każdy sprzedawca może mieć zupełnie inne zapisy.