Odłączenie wyświetlacza w telefonie iPhone 8 / fot.iFixit.com

Zakup części do uszkodzonego urządzenia to tylko połową sukcesu. Następnym etapem jest oczywiście realizacja naprawy takiego urządzenia we własnym zakresie. Zdarzają się jednak sytuacje, w których klienci posiadając dostępne części proszą o naprawę serwisy telefonów komórkowych, jako odrębną usługę. 

Wymiana wyświetlacza lub szybki iPhone z podzespołem od klienta nie jest popularną usługą

Jest to dość niecodzienna usługa. Bardzo rzadko się zdarza, aby klient chcący skorzystać ze wsparcia serwisowego profesjonalnego punktu napraw oferował przy tym swoją część płacąc jedynie za usługę. Co ciekawe niektórzy klienci pytają o takie możliwości spotykając się niestety z odmową ze strony wybranego serwisu telefonów.

Nie ma się co dziwić. Tego typu usługa jest dość ryzykowna. Przedsiębiorca wykonujący naprawę telefonu musi być pewny części. W szczególności jeśli chodzi o urządzenia Apple. Obecnie oryginalne wyświetlacze do telefonów iPhone nie są dostępne na rynku. Wobec powyższego montaż zamiennika może być ryzykiem klienta i niepotrzebnym kosztem. Dokładnie taka sama sytuacja może mieć miejsce przy wykonywaniu usługi – wymiana szybki. Okazuje się, że szybką szybce nierówna. Nie wszystkie szkła idealnie pasują do wybranych modeli lub ich jakość pozostawia wiele do życzenia.

Koszty usługi nieadekwatne do robocizny?

Proces wymiany szybki w praktycznie każdym telefonie to czasochłonne działanie. Wszystko dlatego, że technik musi zachować spokój podczas naprawy. W trakcie demontażu ekranu i oddzielania szybki mogłoby dojść do uszkodzenia ekranu, czyli własności klienta. Właśnie dlatego cała usługa bez względu na wszystko wymaga skupienia.

Dodatkowo równie trudno wyliczyć tutaj koszty robocizny bez części. Większość serwisów telefonów iPhone nie podejmuje się takich działań, bo są one po prostu mało opłacalne zwiększając przy tym dodatkowe ryzyko. Zupełnie inaczej pracuje się z myślą, że części są sprawdzone niż z myślą, że szybką lub ekran to zakup klienta. W takim przypadku trzeba rozważyć wszystkie za i przeciw, ponieważ ryzyko za nieduże pieniądze może wpędzić w niepotrzebne koszty obie strony. Muszę przyznać, że nie jestem pewien, aby jakikolwiek serwis iPhone Warszawa podjął się takiej usługi. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda z „garażowcam”. Oni nie mają problemu z tego typu usługami, chętnie podejmując się takim wyzwaniom.