Porady okołotechnologiczne

Czym jest bramka płatności?

Rozwój handlu online sprawił, że coraz więcej firm świadczy swoje usługi również w internecie. Niezależnie od tego, czy prowadzimy sklep internetowy czy też świadczymy usługi musimy umożliwić naszym klientom dokonanie szybkiej i bezpiecznej płatności. Ci zaś mają do wyboru naprawdę sporo opcji. Przelewy bankowe, płatność Blikiem, płatność kartą kredytową – to tylko niektóre z nich. Jak udostępnić wszystkie te możliwości? Rozwiązaniem jest bramka płatności. Sprawdźmy więc, czym tak właściwie jest i dlaczego warto korzystać z tego narzędzia.

Bramka płatności – co to takiego?

Zacznijmy od najważniejszego, a więc wyjaśnienia czym właściwie jest bramka płatności. Mówiąc najprościej, jest to nowoczesna technologia, która pozwala na pobieranie środków z karty lub konta bankowego klienta przez sklep internetowy. Bramka przechwytuje i przekazuje dane dotyczące płatności do centrum autoryzacyjnego a następnie informuje sprzedawcę o dokonaniu lub odrzuceniu płatności. Możemy więc uznać, że jest to rozwiązanie będące pośrednikiem, które zapewnia bezpieczeństwo zarówno sprzedawcy, jak i kupującemu. W przypadku sprzedaży online nie jest bowiem możliwe fizyczne sczytanie danych z karty, a więc musimy polegać na informacjach otrzymanych od klienta. Weryfikacja w centrum autoryzacyjnym daje nam pewność, że zamówienie zostało opłacone.

Czy korzystanie z bramki płatności jest konieczne?

To pytanie, które zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Wydawać by się mogło, że samodzielnie możemy przecież stworzyć formularz płatności, który będzie działał na naszej witrynie. Warto jednak mieć świadomość, że w dzisiejszych czasach ludzie korzystają z wielu banków, rodzajów kart oraz metod płatności. Nie jest możliwym umieszczenie na stronie wszystkich dostępnych opcji płatności w formie formularza. Bramka płatności jest rozwiązaniem zintegrowanym, które pozwala klientowi wybrać możliwość dokonania transakcji za pośrednictwem jego banku i automatycznie przekierowuje na jego stronę. Jest to więc szybkie, intuicyjne i wygodne, co pozytywnie wpływa na sprzedaż.

Gdzie wykorzystuje się bramki płatności?

Bramki płatności wykorzystuje się w różnego rodzaju sklepach internetowych. Są one bowiem skonfigurowane z wieloma systemami e-commerce takimi jak WooCommerce, Shopify, Prestashop i Magento., dzięki czemu, niezależnie od tego, z jakiego rozwiązania korzystamy w swoim sklepie internetowym jej zainstalowanie nie zajmie nam dużo czasu. Bramki płatności są wykorzystywane zarówno w sklepach sprzedających fizyczne produkty jak i usługi lub dostęp do treści. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie https://www.paytel.pl/ecommerce/.

Dlaczego warto postawić na takie rozwiązanie?

Przede wszystkim ze względu na wygodę zarówno dla sprzedającego, jak i dla klientów. Wybór wielu możliwości płatności wpływa również na zwiększenie sprzedaży – klient docenia dostępność oraz szybkość dokonywania transakcji. Bramka płatności to również bezpieczeństwo – klient zyskuje pewność, że jego pieniądze trafiły do sklepu, sprzedawca nie musi zaś obawiać się, że nie otrzyma środków za wysłane produkty. Słowem, jest to rozwiązanie dobre dla każdego.

Artykuł powstał we współpracy z Paytel.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *