Wynajem biura

0

Zakładasz firmę i niekoniecznie chcesz pracować przez Internet? Jeśli tak, to będziesz potrzebować czterech ścian, w których założysz swoje biuro. Musi być to miejsce estetyczne, otwarte na klienta (jeśli będziesz mieć z nim kontakt) i dobrze wyposażone. Jednak, zanim je zagospodarujesz, musisz je mieć. Najczęściej biurowe pomieszczenia wynajmuje się przez firmy zewnętrzne, w sposób szybki, prosty i zazwyczaj opłacalny.

Co trzeba wiedzieć?

Lokalizacja

Kluczowe kwestie, o których trzeba pamiętać przed wynajmem biura, dotyczą dopasowania lokalizacji i samego wnętrza. Najlepiej, gdyby był dostępny dla klientów, położony bliżej centrum. Może dobrze by było, aby blisko miejsca, w którym będziesz spełnić większą część dnia, znajdował się praktyczny parking, centra handlowe, czy mała gastronomia. Często konieczna jest rozmowa z klientem w zacisznej kawiarni, czy zaproszenie go na obiad do eleganckiej restauracji, dla podniesienia standardów świadczonych przez Ciebie usług.

Często perfekcyjne usytuowanie lokalu generuje większe koszty najmu, dlatego nie każdy przedsiębiorca może sobie na to pozwolić. Nie zawsze jednak dobra lokalizacja ma aż tak duże znaczenie, dlatego ta kwestia to bardzo indywidualna sprawa.

Firm wynajmujących lokale pod biura, podobnych do officelist.pl,  jest mnóstwo. Zawsze dokładnie dopytaj o możliwe lokalizacje, a znajdziesz tę odpowiednią.

Czynsz

Wysokość opłat oraz możliwość ich podwyższenia, to ważne elementy, które powinny znaleźć się w umowie. Jeśli nie chcesz przeżywać gorzkich rozczarowań, dopilnuj, aby ten punkt był prawidłowo zapisany. Ważny jest też określony dzień, będący terminem wpłaty pieniędzy za lokal. Jeśli nie określisz tego w umowie, musisz zapłacić zawsze na początku miesiąca z góry za dany okres, natomiast jeśli umowa została podpisana na dłużej niż miesiąc, wtedy istnieje przepis, nakazujący dokonać wpłaty do 10. dnia każdego miesiąca.

Umowa

Zanim podpiszesz umowę najmu, dopytaj właściciela o każdy szczególik. Późniejsze niezgodności mogą sprawić wiele problemu, co znacznie osłabia działalność firmy i samą markę. Priorytetowo zaznacz że w tym lokalu będzie działała firma, ponieważ może nie każdy by sobie tego życzył. Takie nieodmówienie może skutkować zerwaniem umowy. Ochroni Cię też taki zapis przed sytuacją, w której okaże się, że biuro nie spełnia warunków niezbędnych do prowadzenia firmy.

Inne

Jeśli planujesz zmienić wystrój biura lub wprowadzić poprawki, co do jego powierzchni, zawsze uzgodnij to dokładnie z wynajmującym. Wielokrotnie będzie taka potrzeba, aby zmodyfikować wnętrze, dostosowując je pod działalność własnej firmy. Często fundusze adaptacyjne są dość wysokie i nie każdego na nie stać. Właściciel pomaga jedynie w nakładach i remontach podstawowych, czyli takich, które są konieczne. Reszta zawsze należy do Ciebie. Przemyśl więc sprawę, czy bardziej opłaca się wyremontować dany lokal, czy szukać innego.

Pamiętaj, że wynajem biura to bardzo ważna strategiczna decyzja dla dalszej działalności Twojego biznesu. Trzeba zawsze brać pod uwagę cała otoczkę ekonomiczną, społeczna i technologiczną przy podpisywaniu umowy najmu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak wybrać odpowiednie szkolenie?
Następny artykułHuawei Mate 20 Pro – biznesowe uderzenie – TechBox
Miłośniczka gadżetów i nowych technologii. Prywatnie: studentka prawa, księgowa i opiekunka papugi. Uwielbiam muzykę na żywo - spotkacie mnie na większości festiwali w Polsce, a już na pewno na każdym koncercie The Prodigy. Wielka fanka serialu Suits. Postaram się pokazać Wam, że kobieta też może interesować się telefonami i gadżetami z „męskiego” świata.