Starszy brat Alfy Romeo Giulia w 2018 roku. Jak będzie wyglądać konkurent BMW 5?

0

Jesteśmy świeżo po kwietniowej premierze Alfy Romeo Giulia. Po wielomiesięcznym opóźnieniu spowodowanym napływem niespodziewanych problemów producenta, nowy sedan ujrzał w końcu światło dzienne. Zarząd FCA (Fiat Chrysler Automobiles) zapowiedział, że do roku 2018 powstaną nowe modele, wliczając sedana klasy wyższej i SUV’a. Jednocześnie marka liczy na poprawę bilansu względem obecnej sprzedaży Giulietty i małej MiTo.

fot.carscoops.com
ALFA ROMEO GIULIA 2017 –  fot.carscoops.com

W najmocniejszej wersji Quadrifoglio Verde, Giulia oddycha 2,9 litrowym sercem V6 prosto od… Ferrari. Dodatkową moc zawdzięcza modnemu obecnie rozwiązaniu Bi-Turbo. Przy użyciu 510 koni mechanicznych, włoszka potrzebuje tylko 3,9 sekundy by osiągnąć pierwszą „setkę”. Stanowi to wynik lepszy niż w BMW M3 oraz zaowocowało rekordem na słynnym niemieckim torze Nürburgring. Można już składać zamówienia – ceny zaczynają się od 139 000 zł za 2,2 litrowego turbodiesla, a za topową wersje QV trzeba zapłacić 359 000 zł. Teraz, po 18 latach od premiery Alfy 166 producent szykuje godnego następce, co nas czeka?

fot.carscoops.com
KONCEPT ALFA ROMEO 2018 – fot.carscoops.com

Premiera włoskiego reprezentanta segmentu E, planowana jest na rok 2018. Chociaż nie wiemy jeszcze jakim imieniem zostanie „ochrzczona”, możemy być za to pewni szerokiej gamy silników benzynowych, a pierwszy raz w historii – sześciocylindrowego diesla. Pojawiły się nawet pogłoski o hybrydzie Plug-In. Większy brat Giulii powstanie na jej zmodyfikowanej platformie i zapożyczy zapewne część z obecnej palety silnikowej.

Alfa Romeo tegoroczną premierą sedana średniej klasy ma szanse urwać sporą część klientów niemieckich konkurentów. Jeśli prace nad nową limuzyną przyniosą zamierzony skutek – to BMW 5, Mercedes E-klasa i Audi A6 będą miały godnego konkurenta.