Sony Mobile ma nową strategię sprzedaży smartfonów na Europę

0

Kryzys to słowo, które często dopada wiele firm. Na rynku urządzeń mobilnych nie jest inaczej. Oprócz firmy HTC problemy ze słabą sprzedażą ma również Sony Mobile. Japoński koncern ma tym razem plany na poprawę swojej sytuacji.

 

Według najnowszego planu firmy Sony producent chce ograniczyć dostawy, a co za tym idzie sprzedaż na rynkach, które są zdominowane przez innych konkurentów. Z materiałów poniżej dokładnie widać, że rynek amerykański, brazylijski, chiński, indyjski i indonezyjski będą mniej zaangażowane w działania sprzedaży smartfonów. Producent zdaje sobie sprawę, że w/w rynki mają już silną dominacje i ciężko będzie się przebić ze sprzedażą swoich smartfonów. Błędnym założeniem Sony okazały się 4 ostatnie rynki (brazylijski, chiński, indyjski, indonezyjski), które miały osiągnąć przychód 8,1 procent, a w rzeczywistości było to zaledwie 0,3 procent. Różnica jest spora.

Sony_wyniki

Schematy nie kłamią, a kolejny z nich wskazuje, że Ameryka Północna zaliczyła wyraźny spadek sprzedaży. Producent ograniczając dostawy smartfonów na ten rynek chce walczyć o inne na, których może jeszcze zaistnieć. Ze schematów jasno wynika, że chodzi tutaj o wschodnią Azję (włącznie z Japonią), Europę i Środkowy Wschód. Nie możemy też zapomnieć o Ameryce Południowej oraz Azji Pacyficznej, gdzie sprzedaż telefonów może się utrzymać na dobrym poziomie.

Sony_wyniki_1

Nowym założeniem Sony jest również zwrócenie uwagi tylko i wyłącznie na smartfony z wyższej półki. Aktualnie jesteśmy świadkami wprowadzania najnowszych smartfonów z rodziny Xperia X, Xperia XA i Xperia X Performance, które mają zastąpić starsze modele z rodziny Xperia Z. Nowa strategia nie tylko pozwoli na ograniczenie kosztów, ale również sensowną walkę z konkurencją. Aktualnie mamy coraz więcej producentów, którzy wykonują smartfony budżetowe sięgające kosztów około 250 dolarów, więc Sony nie widzi w tym segmencie dla siebie szans na wysoką popularność.

Sony_wyniki_2

Czy nowa strategia firmy Sony sprawdzi się w czasach, gdy konkurencja jest coraz większa? Na to oczywiście potrzeba czasu. Jednak przyglądając się tej nowej strategii widzę w niej światełko w tunelu.

Źródło: GsmArena