Lewy kluczem do skucesu Huawei?

2
fot. materiały prasowe

Huawei to chińska firma telekomunikacyjno – technologiczna, która od dłuższego czasu mocno „łobuzuje” na rynku smartfonów. Obserwując stopniowe poczynania chińczyków widzimy ogromny przeskok nie tylko w kwestii technologii ale również i wizerunku. Huawei z dnia na dzień rośnie w siłę i wytacza coraz to większe działa przeciwko konkurencji.

Reklama dźwignią handlu

Działem numer jeden jest niewątpliwie najnowszy spot reklamowy flagowego modelu Huawei P8 prezentowany przez jednego z najlepszych piłkarzy na świecie Roberta Lewandowskiego. Sam „lewy” otrzymał tytuł ambasadora tejże akcji promocyjnej, która ma na celu zmienić wizerunek producenta wśród wszystkich potencjalnych klientów. Chińczycy doskonale zdają sobie sprawę z tego jak rozpoznawalny jest Robert (kto inny strzelił 5 bramek w 9 minut?) licząc na zmianę wizerunku oraz budowanie marki swoich produktów. Spot reklamowy przedstawia życie w pigułce znanego piłkarza, który mimo życiowych trudności nie poddawał się i walczył o to aby „wygrywając dziś, wygrywać jutro”.

Życiorys „lewego” w spocie przypomina drogę jaką producent przeszedł aby wypromować swoje produkty. Czy to się udało? Dowodem a zarazem odpowiedzią na to pytanie jest raport Strategy Analytics gdzie Huawei z liczbą 12, 7 mln zajmuję 3 miejsce w kategorii sprzedaży smartfonów. Robert promując najnowszego flagowca zachęcił Polaków nie tylko do kupna P8 ale również pokazał pozytywną energię „Make it Possible”.

Współpraca Huawei z Play

Huawei jest niekwestionowanym liderem na rynku modemów 3G a dziś już tak nie wiele brakuje aby został również liderem rynku smartfonów. Nie wiem ilu z Was drodzy czytelnicy pamięta Huaweia z różnego rodzaju akcji promujących? Pozwolę sobie przypomnieć Wam jedną z większych. W 2011r operator Play ogłosił program „Testuj smartfona” gdzie 150 tys Polaków mogło przetestować za darmo przez 14 dni smartfony firmy Huawei. Pamiętacie jakie? Model jaki został zaprezentowany przez producenta to Ideos U8500 czyli low-endowy smartfon.

Akcja wspierana nie tylko przez Huaweia ale również i znanego celebrytę Kubę Wojewódzkiego cieszyła się ogromnym powodzeniem czego dowodem jest dzisiaj pozycja firmy Huawei i Play na rynku. Obie firmy ciężko współpracując walczyły o promowanie swojej marki – tak samo jak „lewy” walczył o swoje marzenia.

Gwarancja i serwis sposób na sukces!

Huawei wytaczając działo numer dwa zaprezentował specjalną serwisową gwarancje premium dla modeli P8. Dlaczego specjalną? Okres ochrony gwarancyjnej na urządzenie wynosi aż 3 lata i to bez żadnej opłaty czy logowania się w celu rejestracji telefonu. Wystarczy, że dokonamy zakupu urządzenia u operatora albo u innego lokalnego Resellera sprzedaży (elektromarketu). To jeszcze nie wszystko! Dodatkowo specjalna gwarancja dla P8 przewiduje naprawę (do 3 miesięcy po zakupie) uszkodzenia mechanicznego z winy klienta. W tym miejscu muszę podkreślić, że taka jednorazowa naprawa nie obejmuje uszkodzenia spowodowanego zalaniem sprzętu cieczą. Chcecie więcej? Jak poinformował nas producent to nie koniec i zapowiada się, że będzie jeszcze więcej. Co powiecie na specjalne „Door to door”?

W przypadku wystąpienia awarii, należy skontaktować się z infolinią serwisową Huawei (801 811 111) i zgłosić problem. Huawei na swój koszt wyśle kuriera po odbiór uszkodzonego smartfona i po dokonaniu naprawy, odeśle go z powrotem pod wskazany adres.

Jak widać, firma Huawei walczy o polskiego klienta nie tylko wysokim stosunkiem jakości do ceny, ale również atrakcyjnym wsparciem serwisowym. Chciałbym napisać, że to już koniec ale naprawdę nie mogę, bo producent przygotował dla klientów coś jeszcze. Jesteście ciekawi co? Huawei zaczął rozbudowywać swoją własną sieć serwisową (punkty naziemne) w poszczególnych miastach tak aby ułatwić klientom możliwość serwisowania sprzętu oraz wsparcia odnośnie produktów.

fot. Huawei materiały prasowe
fot. Huawei materiały prasowe

Popularność Huawei wśród polskich konsumentów gwałtownie rośnie, dlatego dobrym posunięciem jest rozbudowa sieci serwisowej. Pierwszy salon w Warszawie znajduje się przy ul. Andersa 33, więc jeśli ktoś ma blisko to śmiało może przejść się na piechotę. Swoją drogą widzę, że producenci zaczynają sobie chwalić takie naziemne punkty o czym przekonało się już LG i Samsung. Na chwilę obecną chińska konkurencja może tylko pozazdrościć i również szukać sposóbu na sukces, jednak to Huawei ma 3 miejsce na podium.

Źródło: consumer.huawei.com/pl

  • maks

    Wygląda to sensownie. Ciekawe jednak jak z jakością tych smartfonów, bo jakoś do niej nie umiem się przekonać.

  • Karol

    Oczywiście, że wygląda sensownie. Firma, która kiedyś kompletnie nie liczyła się w rynku smartfonów mocno zaatakowała i nie zapowiada się aby na tym poprzestali.