iPady już nie będą mogły być wymieniane na odnawiane fabrycznie?

0
fot. The Indian Express

Gwarancja na urządzenia to dobrowolne oświadczenia, które składane są na różnego rodzaju produkty. Firma Apple również taką posiada wynosi ona rok, w której producent dość często przy stwierdzeniu wady wymienia swoje iPady, iPhone’y i iPod’y na odnowione fabrycznie modele. Czy takie rozwiązanie podoba się klientom? Jak się okazuje nie wszystkim.

 

Naprawy serwisowe oraz wymiany urządzeń w Apple to od zawsze temat bardzo drażliwy. Nie tak dawno pisaliśmy o wygranej sprawie pozwu za refurbushowanego iPhone’a, a już dziś mamy podobną sprawę również w Holandii, która tym razem dotyczy iPada. Większość urządzeń mobilnych w Apple po zdiagnozowaniu usterki jest kierowana do wymiany na drugi egzemplarz. Jak słusznie zauważył sąd holenderski nie są to nowe telefony czy tablety, a jedynie takie, które pochodzą bezpośrednio z odnowienia innych urządzeń do stanu fabrycznego. Czy taka polityka jest zgodna z prawem i podoba się klientom? Odpowiedzi na to pytanie z pewnością należy poszukać w sądzie.

Właśnie tak zrobiła pewna mieszknka Holandii kierując sprawę do wymiaru sprawiedliwości. Klientka oddając urządzenie w 2015 roku do serwisu zgłosiła dość poważne problemy z połączeniami WiFi oraz zasięgiem. Serwis Apple stwierdził, że urządzenie należy wymienić, ale jak się okazuje na wersję refurbushed, czyli odnawianą. Holenderka odmówiła przyjęcia takiej wymiany i sprawa trafiał do sądu. Głównym argumentem kobiety jest fakt, że zakupiono nowe urządzenie, a nie używane i dokładnie na takie należy je wymienić przy obsłudze serwisowej. Sąd w Holandii zakazał Apple stosowania takiej praktyki, czyli wymiany urządzeń na refurbushowane iPady. Trzeba przyznać, że jest to bardzo ciekawy wyrok, który może mieć odzwierciedlenie na całym świecie. Apple bowiem podobne pozwy ma również w Kalifornii, a polityka wymiany urządzeń na wersję odnawiane stosowana jest niemalże na całym świecie również w Polsce. Czy odnawiane produkty faktycznie zmniejszają wartość produktu i są gorszym „sortem” dla klientów? Według mnie tak, ale to tylko moja opinia. A jaka jest Wasza w tej sprawie?

Źródło: Gadgets.ndtv.com