Gdzie wysłać telefon Sony na gwarancje?

2

Obsługa gwarancja urządzeń mobilnych w dzisiejszych czasach to bardzo ważna kwestia. Mimo tego, że istnieje dla niemalże „każdego” sprzętu, warto wiedzieć gdzie należy wysłać nasz telefon w przypadku awarii. Za obsługę serwisową telefonów Sony odpowiada firma W-support.

 

Sprawdź kartę gwarancyjną przed zakupem

Kiedy decydujemy się już na zakup nowoczesnego smartfona, warto jeszcze oprócz sprawdzania specyfikacji zajrzeć w kartę gwarancyjną. Ten jakże ważny, ale niestety zapomniany przez wielu klientów dokument to podstawa udzielenia gwarancji, nasze prawa i obowiązki względem zakupionego urządzenia. Mimo, że w dzisiejszych czasach coraz częściej karta gwarancyjna (nie zawsze i nie wszędzie) nie jest wymagana to jednak pamiętajmy, że taki dokument zawiera sporo ważnych informacji, które w momencie reklamacji urządzenia mogą się nam bardzo przydać.

Producent zawsze będzie postępował zgodnie z zapisami w takiej karcie wiedząc, że dokładnie to samo może zrobić klient. Pamiętajmy, że dobry, solidny smartfon w przystępnej cenie to nie wszystko. Producent może (nie musi) zawrzeć w karcie gwarancyjnej ważne punkty, które mogą zaważyć o wyborze telefonu. Własnie dlatego warto zanim kupimy telefon zapoznać się z kartą gwarancyjną, która naprawdę nie jest długa.

W-support – niemiecka precyzja

Japoński koncern swego czasu miał w Polsce aż 2 serwisy, ale ze względu na koszty ograniczył obsługę serwisową tylko do jednego punktu. Podejrzewam, że wielu klientów, którym popsuje się telefon Sony nawet nie wie gdzie należy wysłać urządzenie do naprawy. Mamy dwie możliwości. Pierwsza z nich to kontakt bezpośrednio ze sprzedawcą, który przekaże sprzęt do serwisu producenta. W przypadku drugiej opcji to wysyłka uszkodzonego telefonu bezpośrednio do serwisu Sony (firmy W-support) w trybie tzw. „door to door”. Na stronie serwisu W-support znajdziemy bardzo prosty formularz, który należy wypełnić celem zarejestrowania zgłoszenia.

Formularz gwarancyjny
Formularz gwarancyjny

Pracownicy serwisu po przetworzeniu zgłoszenia zamawiają nam kuriera na wskazany przez nas adres. Tego typu obsługa jest szybsza, bo telefon trafia bezpośrednio do serwisu, ale niestety ma również swój minus. Wymaga od nas (lub kogoś bliskiego) obecności przy wydaniu paczki kurierowi. Cóż, nie można mieć wszystkiego. Urządzenie, które serwis otrzymuje z prawidłową dokumentacją może zostać naprawione nawet do 9 dni roboczych. Oczywiście pamiętajmy, że to zależy też od dostępności części. W przypadku Sony serwisem zajmuje się firma W-support mieszcząca się we Wrocławiu, jako serwis centralny.

Źródło: W-support, Opracowanie własne

  • Przemek

    A jak mamy zaadresować czy też opisać tę paczkę którą przekazujemy kurierowi?
    Czy może kurier będzie miał już wypełniony list przewozowy tylko trzeba będzie podać nr. zgłoszenia?

    • Karol

      Pracownicy serwisu po wypełnieniu zgłoszenia z pewnością wyślą instrukcję do takiej wysyłki na adres e-mail, bądź też otrzymany gotowy list już z pełnymi danymi adresowymi.